Complimenten en klachten
Medewerkers van Buurts doen hun best je zo goed mogelijk te helpen. Doen we het goed? Dan horen we dat graag. Is er iets waarover je ontevreden bent? Dan proberen we dat het liefst meteen op te lossen. Bekijk hoe je contact met ons opneemt.
Het verschil tussen een klacht en bezwaar
Een klacht heeft altijd betrekking op hoe je behandeld bent. Het kan gaan over de manier waarop je behandeld bent, of dat respectvol is. Het kan ook gaan over bereikbaarheid van de medewerker van Buurts, of de manier waarop je begeleid wordt.
Een bezwaar is altijd gericht tegen een besluit. Je kunt een bepaalde beschikking wel of niet gekregen hebben en het daar niet mee eens zijn. Dan kun je hiertegen binnen 6 weken bezwaar maken. Het bezwaar dien je in bij de gemeente Haarlem.
In gesprek
Je kunt je klacht doorgeven aan de medewerker/jouw begeleider zelf, of aan een teamleider. We proberen dan in een gesprek met jou, de medewerker en de teamleider het probleem op te lossen.
Klacht indienen
Is het probleem na een gesprek niet opgelost? Dan kun je een klacht indienen door een mail te sturen. Vermeld in je mail de volgende zaken:
▪ Je naam en adres, telefoonnummer en e-mailadres;
▪ Wie je bent: deelnemer, wettelijk vertegenwoordiger, gemachtigde of zaakwaarnemer van de deelnemer of een nabestaande;
▪ Met welke Buurts-collega’s je contact hebt gehad en of je je ontevredenheid al met hem of haar besproken hebt;
▪ Wat er is gebeurd en op welke datum;
▪ Wat er tot nu toe met jouw klacht is gebeurd en wat je wilt bereiken met jouw klacht.
Wij gaan eerst zelf met je in gesprek. We onderzoeken wat er aan de hand is en bekijken of we er samen uit kunnen komen. Als je niet tevreden bent, bespreek dit dan met de medewerker van Buurts die jou begeleidt. Lukt dit niet goed? Vraag dan de teamleider erbij. Mocht dit ook niet de gewenste uitkomst hebben, dan kun je een klacht indienen bij een externe klachtencommissie.
Hulp
Wil je hulp bij het indienen van een klacht of de klachtafhandeling? Een onafhankelijke klantondersteuner kan je hierbij begeleiden. Dit is gratis. Bekijk de website van onafhankelijke ondersteuners voor meer informatie.
Kosten
Het indienen van een klacht is gratis.
Een compliment geven
Vertel het aan je de medewerker/jouw begeleider of stuur ons een e-mail.
Adres en telefoonnummer
Buurts
Postbus 4098
2003 EB Haarlem
Telefoonnummer 023 212 52 00